2016. január 21., csütörtök

Átértékelés

Kiskoromban szüleim vallásosan neveltek.Vasárnaponként mise,elsőáldozás, bérmálkozás,jártam hittanra,szóval minden módon megkaptam a katolikus egyház tanítását.Megtanultam mi a bűn,mi a büntetés,ha valamit nem jól teszek.Rengeteg kérdésem volt,de igazán senki nem adott választ.Például helyes-e csókolózni?Illik-e ilyet tenni?Mi van, ha nem olyan jók a jegyeim az iskolában?Egyáltalán mi helyes,mi helytelen?
Ez a bűntudat mélyen mindig bennem volt,de sokszor inkább elnyomtam magamban.

Idén nyáron a 40. szülinapom előtt úgy döntöttem,hogy kiveszek egy kis szabit,hogy még a szülinapom előtt átértékeljem az eddigi életemet.Mi az amit már nem szeretnék megtartani,mi az amit viszont megtartok,mert jó tulajdonságom.Nagyon szerencsés vagyok,hogy megtehettem ezt.Nyugalomban,stressz nélkül átértékelni,ami eddigi életemben történt velem.
A rengeteg dologból,ami előkerült a lelkemből, a legmélyebb dolog az a bűntudatérzés volt,amiről fogalmam sem volt,hogy ott van.
Nem volt könnyű szembenézni vele,de végre már tudtam,mi az az érzés,ami mindig is itt volt bennem,csak megpróbáltam elnyomni.
Attól féltem mindig,hogy nem vagyok elég jó.Jó ember,jó keresztény,jó gyerek,jó testvér,jó társ.
Nem tudom más is érez-e ilyent,de nem könnyű ezzel szembesülni.
Szóval, eltelt egy kis idő,amíg átgondoltam ezt és feldolgoztam magamban a bűnnek,a bűntudatnak és a lelkiismeret furdalásnak ezt a furcsa egyvelegét,ami megakadályozta,hogy igazán boldog lehessek.

Végül arra jutottam,hogy a Jóisten azért teremtett minket embereket,mert nagyon szeret bennünket.Sosem szeretné,hogy mi szenvedjünk.Nem szeretné,hogy bűntudatunk legyen.Nem szeretné,hogy bántsuk magunkat.Ő csak szeretetet adott nekünk,amit mi sajnos elfelejtettünk menet közben,a külvilágban velünk történő események hatására.A bűn,amit nekem kiskoromban tanítottak, egyáltalán nincs.Csak olyan tévedések vannak,amit mi emberek ki is tudunk javítani.Ez most megkönnyebbüléssel tölt el engem.

"A szellem örökké a kegyelem állapotában létezik.
Valóságod csupán a lélek.
Így hát te magad is örökké a kegyelem állapotában vagy."
(A csodák tanítása)

Mindenkinek azt a fajta szabadságot kívánom,amit akkor érünk el,ha tudatosítjuk,Isten szeret minket úgy ahogy vagyunk.

"Megáldalak téged, testvérem, Isten Szeretetével,amelyet megosztok veled.Mert meg akarom tanulni az örömteli tanítást,amely kimondja,hogy nincs más szeretet Istenén kívül,a tiéden,az enyémen és mindenki más szeretetén kívül."
(A csodák tanítása)

Szeretettel,
Eszter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése